Transporter 2024

Mark van den Heuvel

De nieuwe Transporter

Arrow down Lees verder

De nieuwe Transporter komt eraan

De nieuwe generatie van de Transporter is op alle fronten verbeterd. Zo krijgen de nieuwe modellen een aanzienlijk verder uitgebreide standaarduitrusting – met onder meer een digitale cockpit, centraal display en de nieuwste assistentiesystemen – plus volledig nieuwe en efficiënte aandrijfsystemen. Zo wordt de nieuwe Transporter de eerste Volkswagen bedrijfswagen die leverbaar wordt met diesel-, plug-in hybride- en elektrische aandrijflijnen. Daarnaast is de laadruimte 61 mm langer en de breedte tussen de wielkasten zelfs met 148 mm toegenomen ten opzichte van zijn voorganger. De nieuwe Transporter en Caravelle worden op 15 september gepresenteerd en zullen daarna op de IAA in Hannover voor publiek te bekijken zijn. Uitvoeringen, prijzen en specificaties voor de Nederlandse markt zullen bij de start voorverkoop, kort na de IAA, bekend worden gemaakt. De eerste beelden tonen de nieuwe Transporter als PanAmerica en Caravelle als Style.

De voorinschrijving voor de nieuwe e-Transporter gestart
De elektrische variant van de volledig nieuwe Transporter is vanaf oktober bestelbaar en jij kan je nu alvast voorinschrijven, zodat je de nieuwe e-Transporter straks als een van de eersten kan bestellen. 

Lees meer

Tot zes zitplaatsen

Standaard is de nieuwe Transporter als gesloten bestelwagen uitgerust met twee afzonderlijke stoelen voorin. Optioneel zijn er ook drie zitplaatsen op de eerste zitrij en een driezitsbank op de tweede zitrij. 

5,8 tot 9,0 kuub aan laadruimte 

De nieuwe Transporter is 5.050 mm lang – een toename van 146 mm ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis is met 97 mm verlengd tot 3.100 mm en er komt optioneel een wielbasis die 400 mm langer is (totale lengte: 5.450 mm). Met 2.032 mm is de buitenbreedte van de Transporter met 128 mm toegenomen ten opzichte van zijn voorgangers (zonder buitenspiegels). De maximale breedte tussen de wielkasten is met 148 mm aanzienlijk toegenomen tot 1.392 mm. Dit maakt het gemakkelijk om Europallets te vervoeren. De lengte van de laadruimte op de vloer van de Transporter met normale wielbasis meet 2.602 mm, oftewel 61 mm meer dan zijn voorganger. Met een verlengde wielbasis groeit die lengte tot 3.002 mm. Dankzij de grotere buitenlengte, -breedte en wielbasis heeft Volkswagen Bedrijfswagens het laadvermogen van de nieuwe Transporter aanzienlijk kunnen vergroten. Het grootste laadvolume met normale wielbasis en voor alle aandrijvingsvarianten is praktisch verhoogd met twee verhuisdozen en bedraagt nu 5,8 m3. De versie met lange wielbasis en hoog dak biedt plaats aan maximaal 9,0 m3. 

Maximaal laadvermogen van 1,33 ton 

Ondanks zijn toegenomen afmetingen past de nieuwe Transporter met een hoogte van minder dan 2,0 meter (normaal dak) in vrijwel alle conventionele parkeergarages. Met een draaicirkel van slechts 11,8 meter (normale wielbasis) kan hij ook moeiteloos door krappe bochten manoeuvreren. Het maximale laadvermogen van de Transporter met dieselmotor bedraagt nu 1,33 ton. Alsof dat nog niet genoeg is, mag de nieuwe generatie Transporter met dieselmotor ook aanhangers met een gewicht tot 2,8 ton trekken.

Digitaal en gebruiksvriendelijk

De nieuwe Transporter wordt standaard uitgerust met een digitale cockpit. Bestuurders van de T6.1, Multivan en ID. Buzz zullen onmiddellijk hun weg vinden in de duidelijke en zelfverklarende menustructuur van alle schermen en bedieningspanelen. Zoals gebruikelijk is de bediening van de verlichting links van het stuurwiel geplaatst en zijn de knoppen voor belangrijke voertuigfuncties, menu’s en het audiovolume rechts in een balk gegroepeerd. Daarboven bevindt zich het touchscreen van het infotainmentsysteem. Onderaan het scherm is een permanente weergavebalk geïntegreerd met de belangrijkste functies van de klimaatregeling, inclusief de bediening van de stoelverwarming. Centraal bevindt zich het grote startscherm met vrij toe te wijzen iconen (zoals buitentemperatuur, batterijniveau van de smartphone) en een thuisknop die je met een klik naar het startscherm brengt. Het infotainmentsysteem kan optioneel worden uitgebreid met een navigatiesysteem, de mobiele online diensten van Volkswagen VW Connect en VW Connect Plus (standaard bij het navigatiesysteem) en – voor de muziekliefhebbers – een Harman Kardon audiosysteem.

Laadkampioen

De nieuwe Transporter is meegegaan met de tijd. Daarom is er nu een opbergvak voor smartphones in de middenconsole met een optionele draadloze laadfunctie. Andere apparaten kunnen worden opgeladen via maximaal zeven USB-C, USB-A en 12-volt interfaces. Daarnaast is de nieuwe Transporter ook optioneel uit te rusten met een 230 V stroompunt (400W) inclusief omvormer om allerlei grote elektrische apparaten van stroom te voorzien.

Interesse in de nieuwe Transporter?

Neem alvast contact op met één van onze adviseurs en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom de nieuwe Transporter. 

Naam
Wij vragen een correct telefoonnummer voor aanvullende vragen.
Hoe mogen wij contact met u opnemen?
Waarom vragen wij deze gegevens?
  • Juist (mobiele) telefoonnummer voor aanvullende vragen
  • Correct email adres om te communiceren
Klik hier voor meer informatie over het privacy beleid en de algemene voorwaarden.
CAPTCHA

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. 

*Aan de getoonde beelden kunnen geen rechten worden ontleend.

Mark van den Heuvel

Mark van den Heuvel

Accountmanager

Wilt u als ondernemer uw bedrijfswagenpark optimaal ingeregeld hebben? U bent bij mij aan het juiste adres! Bel of mail me voor het maken van een afspraak.